Acasă Articole RTR Teodora Dumitru, Jocurile sunt făcute. Cărtărescu “prin” Cortazar

Teodora Dumitru, Jocurile sunt făcute. Cărtărescu “prin” Cortazar

751
Rezumat

Les Jeux sont faits! Cărtărescu by Cortázar

This paper offers an interpretation of Mircea Cărtărescu’s short story REM through the perspective of the post-modern palimpsest derived from Julio Cortázar’s End of the Game. The dialogue to which Cărtărescu co-opts Cortázar is read not as an inter-textual post-modern quotation, but as a self-legitimating attempt of Cărtărescu to build an intrinsic, self-sufficient textual coherence.

Keywords: Julio Cortázar, Mircea Cărtărescu, intertextualitate, citare postmodernă, intentio operis

 

Bibliografie
  • Julio Cortázar, Sfârşitul jocului /End of the Game, traducere de Irina Ionescu şi Dumitru Ţepeneag, Editura pentru literatură universală, Bucureşti, 1969.
  • Mircea Cărtărescu, Nostalgia / , Editura Humanitas, Bucureşti, 1997.
  • Bibliografie critică:
  • Roland Barthes, Plăcerea textului, traducere de Marian Papahagi, postfaţă de Ion Pop, Editura Echinox, Cluj, 1994.
  • Marcel Corniş-Pop, Tentaţia hermeneutică şi rescrierea critică, traducere de Corina Tiron, Editura Fundaţiei Culturale Române, Bucureşti, 2000.
  • Mihai Dinu, Cronosophia, Editura Fundaţiei Culturale Române, Bucureşti, 2002.
  • Thomas DOCHERTY, “The Ethics of Alterity: Postmodern Character”, in Alterities: Criticism, History, Representation, Oxford, Clarendon Press, 1996.
  • David Lodge, Limbajul romanului, traducere şi note de Radu Paraschivescu, Editura Univers, Bucureşti, 1998.
  • Brian Mc Hale, Constructing Postmodernism, Routledge London and New York, 1992.
DISTRIBUIȚI